Współpracuj z sąsiadami swojej kwiaciarni!

Dobre relacje z sąsiadami procentują nie tylko w życiu domowym. Poznaj właścicieli czy kierowników okolicznych sklepów i wspomagajcie się nawzajem. Jest bardzo dużo możliwości, dzięki którym będzie łatwiej wspólnie budować swoje biznesy. Ponadto, wymiana informacji na tematy związane z lokalnym życiem społeczności jest bezcenna.
Idealnym partnerem do współpracy jest: sklep spożywczy znajdujący się w okolicy, gabinet kosmetyczny, cukiernia, piekarnia czy kawiarnia. Ale także każda inna branża niekonkurująca bezpośrednio z Twoją działalnością.
Kwestie rozliczenia najlepiej ustalić na początku współpracy, aby nie było potem nieporozumień. Szkoda, aby pieniądze wpłynęły na relacje. Jednym ze sposobów rozliczenia jest barter. Czyli wymieniacie się towarem o równej wartości. Możecie także stosować inne formy płatności, najlepiej na korzystnych dla dwóch stron warunkach.
Najlepiej zacząć współpracę od zostawienia wizytówek i ulotek w miejscu widocznym dla klienta. A wręcz prowadzić akcję polegającą na wręczaniu wizytówek sąsiada. Jeśli Twoim celem jest dotarcie do młodych mam, ekspedientki z wybranego do akcji sklepu czy fryzjerki wręczają Twoje materiały promocyjne konkretnej grupie klientek. Ty rewanżujesz się tym samym.
Inny sposób na przyciągnięcie klientów sąsiada do swojego sklepu – to oferowanie rabatów. Umawiacie się, że klient kwiaciarni, jeśli skorzysta z wizyty w salonie kosmetycznym, otrzymuje 5% rabatu. Ta zasada działa także w drugą stronę. Czyli klientka salonu kosmetycznego otrzymuje tam specjalną ulotkę, na podstawie której otrzymuje rabat 5% w kwiaciarni. Kolejny bardzo ważny aspekt to podział kosztów materiałów promocyjnych. Dzielicie się nimi po połowie. Ma to sens, prawda?
Organizujesz konkurs dla klientów, którzy wydali u Ciebie określoną pulę pieniędzy? Nagrodą może być wizyta w salonie kosmetycznym, bon do wykorzystania w kawiarni czy też kolacja w restauracji znajdującej się tuż za rogiem. Ty rewanżujesz się kwiatami, które właściciele tamtych firm mogą wykorzystać na przykład na Dzień Kobiet, wręczając kwiaty wszystkim paniom odwiedzającym ich sklep. Pamiętajcie o reklamie. Czyli Ty w widocznym miejscu umieszczasz nazwę salonu, w którym nastąpi realizacja wygranej. Druga strona natomiast wydaje kwiaty z wazonu oznaczonego logo Twojej kwiaciarni.
W trakcie trwania promocji możesz korzystać z asortymentu sklepu spożywczego, cukierni czy kawiarni. W czasie Tłustego Czwartku możesz dodawać pączki do wszystkich zakupionych bukietów, w czasie upałów proponuj lody na patyku (jeśli posiadasz lodówkę spożywczą oczywiście), w Walentynki natomiast słodkie cukierki wszystkim klientom. Rewanżujesz się podobnie jak we wcześniejszym przypadku, czyli przekazujesz kwiaty do wykorzystania na specjalne okazje. Możecie również w zamian za produkty udostępnić miejsce na materiały promocyjne. Wszystko to kwestia uzgodnienia warunków akcji.
Jednym z głównych powodów, dla którego klienci odwiedzają kwiaciarnie, to zakup kwiatów na konkretne okazje. Kwiaty to forma prezentu, który otrzymuje druga osoba. Bon upominkowy z możliwością wykorzystania w dowolnym czasie – to doskonałe jego uzupełnienie. Może być to bon do salonu kosmetycznego, na zakup książek lub romantyczną kolację. Klient kupuje u Ciebie kompletny prezent, a Ty odbierasz prowizję od właściciela sklepu, do którego kierujesz daną osobę.
Pomysłów jak widać na współpracę jest naprawdę wiele. Wszystko zależy od dobrej woli dwóch stron. A efekty takiej współpracy naprawdę mogą Was tylko pozytywnie zaskoczyć. Życzymy wszystkim czytelnikom, aby jak najczęściej mogli podśpiewywać sobie piosenkę wykonywaną przez Alibabki: „Jak dobrze mieć sąsiada. On wiosną się uśmiechnie. Jesienią zagada.” 
Małgorzata Dziubała i Aleksandra Lechwar-Szwarc, założycielki firmy Kreatywny Butik ONE www.kreatywnybutikone.pl, która dostarcza pomysły na rozwój biznesom małym i dużym. W e-booku „Pomysł na biznes. Jak zwiększyć sprzedaż w swojej firmie? KWIACIARNIE” znajduje się dużo więcej praktycznych porad i inspiracji na prowadzenie własnej kwiaciarni. Firma prowadzi także szkolenia i konsultacje. Zobacz więcej tutaj: https://kreatywnybutikone.pl/produkt/pomysl-na-biznes-jak-zwiekszyc-sprzedaz-w-swojej-firmie-kwiaciarnie

Dobre relacje z sąsiadami procentują nie tylko w życiu domowym. Poznaj właścicieli czy kierowników okolicznych sklepów i wspomagajcie się nawzajem.

Zostaw odpowiedź

 

facebook