O co pyta klient?

 By nie zaskoczyło cię żadne z nich, dziś podpowiemy, jakie są pytania najczęściej zadawane przez osoby robiące zakupy bądź zamawiające usługi w kwiaciarni.
1. Jak długo prowadzona jest firma?
Pytanie podstawowe, którego możesz spodziewać się na każdym kroku – Twój klient jest zainteresowany tym, czy dopiero zaczynasz samodzielną przygodę z florystyką czy prowadzisz kwiaciarnię od dawna. W tym przypadku możesz opowiedzieć pokrótce o tym, czy pracowałeś w innych miejscach (nie musisz opowiadać całej kariery zawodowej), ale pamiętaj by podkreślić doświadczenie w branży i zachęcić do dalszej rozmowy.
2. Ile dekoracji ślubnych zostało wykonanych w ostatnim czasie?
Klientów interesuje, czy często pracujesz nad poszczególnymi projektami, czy inni ufają ci w zakresie wykonywania np. dekoracji ślubnych. Nie musisz mówić, że wykonujesz tysiące dekoracji, jednak możesz podać orientacyjną liczbę realizacji, by przygotowująca się do ślubu para miała pewność, że zaufała właściwej osobie.
3. Czy w tym samym dniu będzie przygotowywane zamówienie innego klienta?
Klient jest ciekawy, czy będziesz skupiony na wykonywaniu zadania i nie będziesz się śpieszyć z jego wykonaniem. Nie od dziś wiadomo, że w florystyce najważniejsze są szczegóły. Informuj zgodnie z prawdą, a jeśli masz więcej niż jedno zamówienie danego dnia zapewnij, że zrobisz wszystko, by efekt był zgodny z oczekiwaniami.
4. Ilu asystentów będzie pracowało przy tworzeniu dekoracji sali i kościoła? Czy są to osoby kompetentne?
Pary młode interesują się wszystkim – również Twoimi współpracownikami. Poinformuj ich, że pracujesz tylko z profesjonalistami, a sam zawsze jesteś w centrum i pilnujesz, by efekt końcowy był zachwycający.
5. Czy znane jest miejsce, gdzie odbywać się będzie uroczystość? Czy istnieje możliwość odwiedzenia sali i kościoła w celu ustalenia propozycji i szczegółów aranżacji?
To zależne jest od Twoich preferencji i trybu pracy, jednakże im więcej zaoferujesz klientowi w ramach współpracy tym większa szansa, że zadowolony ze świadczonych usług wróci po kolejne lub poleci Cię swoim znajomym. Nie od dziś wiadomo, że marketing szeptany może działać cuda.
6. Jaki rodzaj kwiatów będzie pasował do wnętrza kościoła i sali weselnej? Czy można obejrzeć zdjęcia wykonywanych dotychczas projektów?
Dobrze mieć zdjęcia wykonanych dotychczas projektów, ponieważ może to pomóc przekonać klienta. Dopasowywanie kwiatów to zawsze indywidualna kwestia, ale dobrze dowiedzieć się, jakie są upodobania pary, która nas odwiedza – dzięki temu łatwiej zaproponować coś, co okaże się strzałem w dziesiątkę!
6. Czy do dekoracji dołączany jest rysunek lub projekt?
To bardzo indywidualna kwestia dotycząca każdego florysty, warto jednak zaproponować klientowi coś, co będzie stanowiło namiastkę tego, co planujemy dla niego wykonać. Wszelkie kwestie zawsze można ustalić, ale rozmieszczenie kwiatów i innych pomniejszych dodatków warto przedstawić jeszcze przed realizacją, by mieć pewność że wizja jest zgodna z tym, czego oczekuje para młoda.
7. Czy są dodatkowe koszty świadczonych usług?
O ile kwestia ceny wykonania usługi zwykle jest jasna, o tyle kwestia wszelkich dodatkowych kosztów powinna być poruszona na długo przed realizacją zamówienia. Daje to młodym możliwość świadomego podjęcia decyzji i odpowiedniego przygotowania budżetu ślubnego. Jeśli poinformujesz o możliwości wystąpienia dodatkowych kosztów oszczędzisz im stresu związanego z organizacją tego wyjątkowego dnia.
8. Kiedy możemy ustalić wprowadzenie poprawek do projektu?
Poprawki to bardzo ważna część projektu, dzięki nim ustalamy ostateczną wersję wykonywanej realizacji. W czasie wprowadzania poprawek można w prosty sposób skonfrontować wizję florysty z wizją i upodobaniami pary młodej, która z pewnością chętnie będzie uczestniczyła w współtworzeniu wystroju – przynajmniej na etapie projektowania.
9. Kiedy i w jaki sposób mogę uregulować cenę za wykonaną dekorację?
Ustalenie terminu przekazania pieniędzy za wykonaną pracę powoduje, że kiedy wszystkie formalności są dopracowane można czerpać przyjemność z pracy i realizacji zaplanowanego projektu.
Rozmowa z klientem to najlepszy możliwy sposób na zachęcenie do skorzystania z usług kwiaciarni. Jeśli sprawisz, że klient poczuje się komfortowo i kompetentnie odpowiesz na wszystkie pytania możesz znacznie zwiększyć swoje szanse na rynku i budować wizerunek, który zaowocuje ciekawymi znajomościami i zwiększoną liczbą rekomendacji od zadowolonych klientów.
Autor: Sandra Więckowska
Źródło zdjęć: Pinterest

Praca florysty to sztuka często będąca zupełną abstrakcją dla klienta. Zakupiony bukiet ma być ładny, elegancki i dopasowany do okazji, ale na tym nie kończy się wyzwanie florysty. Musisz być gotowy na udzielenie klientowi

  Najlepsza kwiaciarnia w mieście

Zostaw odpowiedź

 

facebook