Wyprzedaże w kwiaciarni? Dlaczego nie!

Łowienie okazji to trend istniejący właściwie od zawsze w społeczeństwie. A nasila się w trudnych czasach ekonomicznych. Klienci kupują coraz częściej z kalkulatorem w ręku. Wiedzą, w których sklepach warto robić zakupy, bo ceny są atrakcyjne. Dlatego tak dużą popularnością cieszą się sezonowe wyprzedaże. Osoba, która w ten sposób kupuje, już nie jest postrzegana jako gorsza, bardziej uboga. Raczej jako zaradna pani domu, która dba o budżet rodziny w rozsądny sposób.
Wyprzedaże przyciągają tłumy klientów do sklepów, a samo słowo ma naprawdę  magiczną moc. Z pewnością każdy z nas przeżył w swoim życiu przynajmniej jedną historię, kiedy nie planując zakupów, wyszedł ze sklepu z konkretnym produktem tylko dlatego, że była specjalna okazja i związana z tym atrakcyjna cena (a przynajmniej tak się nam wtedy wydawało).
Może wydawać się, że hasło „wyprzedaż” zarezerwowane jest dla wszystkich innych branż, jednak nie dla kwiaciarni. Ale czy na pewno?  Dlaczego nie wykorzystać tej potężnej broni, która działa na wielu konsumentów? Oczywiście siła rażenia nie będzie tak spektakularna, jak np. w sklepie odzieżowym, tym niemniej na pewno znajdzie się spora grupa ludzi, która będzie zainteresowana taką ofertą.
W jaki sposób możemy takie akcje wyprzedażowe w kwiaciarni przeprowadzić?
Organizuj cykliczne promocje. Przeznacz do tego celu specjalne miejsce, gdzie zawsze klient będzie mógł znaleźć produkt w okazyjnej cenie. Możesz robić akcje produktowe typu: „Wszystkie róże w tym tygodniu z rabatem”, „Kup 2 doniczki, 3 dostaniesz za pół ceny” lub tematyczne: „Urządzamy balkon na wiosnę”.
       
Urządzaj sezonowe wyprzedaże. Jest to dobry sposób na pozbycie się produktów związanych z sezonem (typu stroiki świąteczne, kwiaty lub ozdoby ogrodowe),
także na upłynnienie ostatnich produktów z kolekcji.
Miejsce przeznaczone w kwiaciarni na promocję powinno być odpowiednio oznaczone. Klient bez problemu musi zauważyć atrakcyjną ofertę. O promocjach informuj swoich klientów za pomocą newsletter’a lub sms-ów. Im większe wydarzenie z tego zrobisz, tym większa szansa na powodzenie akcji!                                         
Zobacz więcej tutaj: https://kreatywnybutikone.pl/produkt/kwiaciarnie-pomysly-i-porady-jak-zwiekszyc-sprzedaz-w-swojej-firmie-pelna-wersja-czesc-1-3

Styczeń to gorący czas wyprzedaży. Sklepy prześcigają się w pomysłach na zaprezentowanie swoich promocyjnych ofert.

Zostaw odpowiedź

 

facebook