Najlepsza kwiaciarnia w mieście

Jak sprawić, by miejsce, w którym sprzedajesz swoje kwiaty stało się modnym sklepikiem, do którego warto wstąpić po piękne kwiaty, uśmiech i profesjonalną poradę?
Kwiaciarnia to specyficzne miejsce, które jak każda pracownia artysty powinno być ciekawe i oryginalne – to od ciebie zależy, czy twoja będzie intrygowała przechodniów na tyle, by zachęcić ich do wejścia do środka.
Oryginalność pilnie poszukiwana
Zauważyłeś, że wszystkie kwiaciarnie wyglądają tak samo? Praktycznie przed każdą stoją wieńce i wiązanki ze sztucznych kwiatów a w środku na pierwszym planie różnokolorowe róże, gerbery, ewentualnie kilka storczyków i inne kwiaty doniczkowe. Dodatkowo, kartki z życzeniami na różne okazje i kilka drobiazgów które można dołączyć do prezentu. Na tym zwykle wyposażenie kwiaciarni się kończy. Dlaczego wszystkie kwiaciarnie wyglądają tak samo? Czy artystyczna dusza florystów obejmuje wyłącznie kompozycje kwiatowe bez aranżacji wnętrza, w którym pracują na co dzień? Pokazanie potencjału artystycznego klientowi wchodzącemu do kwiaciarni to pierwsza i najważniejsza rzecz, która może przekonać go do skorzystania z twoich usług. W tym przypadku sprawdza się zasada im ciekawiej, tym lepiej. Nie należy przesadzać z ilością dodatków we wnętrzu, ale wszelkie małe, oryginalne akcenty są w nim wskazane.
Bogata oferta
Jeśli bez względu na to czy jest to ślub, zakończenie roku szkolnego, urodziny czy imieniny oferujesz podobne zestawienia kolorystyczne z tych samych kwiatów nie masz zbyt wiele do zaoferowania swoim klientom. W czasach, gdy kwiaty wypierane są przez inne upominki, każdy florysta musi dać z siebie 110%, by osiągnąć sukces. Jeśli jesteś jednym z tych florystów, którzy śledzą na bieżąco trendy i nowości, a przy okazji dbają o zróżnicowany asortyment jesteś na dobrej drodze do tego, by się wyróżnić. Staraj się zapamiętywać swoje realizacje, w razie potrzeby fotografuj je, by unikać popadania w rutynę i zawsze staraj się tworzyć niebanalne kompozycje dopasowane do okazji. Skorzystaj z tego, że klient czeka na wiązankę – zapytaj go, dla kogo kupuje bukiet, z jakiej okazji, jaką osobą jest solenizant czy jubilat. Zapytaj czy młoda para ma oryginalne upodobania, które można byłoby przełożyć na bukiet. Oczywiście, nie możesz być zbyt dociekliwy, ale spróbuj uzyskać kilka informacji, które pomogą dopasować bukiet.
Stwórz coś z niczego
Pokaż swojemu klientowi, że masz wyobraźnię, jesteś twórczy i pomysłowy – zaproponuj mu wiązankę z podstawowych kwiatów, ale przedstaw je w zupełnie nowym zestawieniu. Takie działania z pewnością przysporzą klientów zainteresowanych nowatorskim podejściem. Możesz pokazać klientom, że małe dodatki mogą stworzyć w bukiecie wyjątkowy efekt i że za piękny bukiet nie muszą płacić majątku.
Zacznij od najbliższego otoczenia
Wizyta w kwiaciarni to prawie jak wizyta u fryzjera – od Twojej komunikatywności i otwartości zależy czy klient wróci i zrobi zakupy ponownie. Jeśli przekonasz go do siebie profesjonalizmem, uśmiechem i umiejętnościami florystycznymi z pewnością dasz mu sygnał, że w Twojej kwiaciarni będzie czuł się komfortowo i wyjdzie z niej zadowolony z efektów pracy.
Tekst : Sandra Więckowska
Zdjęcia: Pinterest

W jaki sposób uatrakcyjnić ofertę kwiaciarni, by stała się miejscem, w którym warto robić zakupy?

Zostaw odpowiedź

 

facebook