Marketing w kwiaciarni – czy jest potrzebny?

Marketing to zbiór elementów, które składają się w jedną całość. Im lepiej te elementy są do siebie dopasowane i logicznie się uzupełniają, tym pewniejsze jest odniesienie sukcesu na rynku.
Diamond Jim Brady, amerykański przedsiębiorca z przełomu wieku XIX i XX  powiedział:
„Możesz mieć najlepszy produkt na świecie, ale jeśli nie będziesz potrafił go sprzedać, to tylko ciągle będziesz go miał.”

Po tylu latach wydźwięk tych słów pozostaje ciągle niezmiernie ważny. Chociaż pojawiły się nowe technologie i sposoby dotarcia do klientów, absolutnie kluczowe do funkcjonowania każdej firmy jest pozyskanie

KLIENTA. Bez niego nie istnieje biznes. A w tym właśnie pomaga MARKETING. Cały proces zamyka SPRZEDAŻ, która jest podsumowaniem wszystkich działań.

Czy wyobrażasz sobie samochód, w którym siedzenie dla kierowcy jest wzięte z Porsche, fotele dla pasażerów z Fiata 500, karoseria z BMW, a silnik z 10-letniego Smarta? Wyglądałby co najmniej ciekawie, to pewne. Ale kto by chciał go kupić? Co właściwie miałoby skłonić klientów do jego nabycia? Elegancki design? Niezawodna jakość? Niskie koszty eksploatacji?  Żadna z tych cech nie byłaby spełniona w 100%. Ciągle coś by nie pasowało do całości … Ludzie mogą go oglądać, sprawdzać, dotykać, uśmiechną się pod nosem, może zdziwią i pójdą dalej. Dlaczego? Ponieważ nie będą w ogóle rozumieć ani czuć, czym jest ten produkt i w jaki sposób może im się przydać.
A teraz pomyśl o samochodzie typu Volvo. Nawet, jeśli jesteś motoryzacyjnym abnegatem, to najprawdopodobniej skojarzysz: nowoczesną linię karoserii, odpowiednio mocny silnik, dopracowane detale wyposażenia, kilka praktycznych gadżetów i gwarancję wysokiej jakości oraz BEZPIECZEŃSTWA! Wszystko gra. Poszczególne elementy do siebie pasują. Jeden naturalnie wynika z drugiego. Widzisz nowy model i rozumiesz, że to jest dobra marka. Czujesz, że możesz jej zaufać, bo wszystko harmonijnie jest poukładane i to Cię przekonuje do całości. Wierzysz, że Volvo mówi Ci o sobie wiarygodną historię.
I taką zrozumiałą, czytelną historię, która przemawia do Twoich klientów, ma przekazywać Twoja kwiaciarnia. 
Chodzi o to, aby wszystkie elementy wynikały bezpośrednio jeden z drugiego i składały się w jedną całość, która spełnia wszelkie warunki, aby odnieść sukces rynkowy. Te elementy razem mają tworzyć jeden spójny przekaz, który dociera do Twoich klientów. I ten przekaz musi być dla nich atrakcyjny!
W całościowym obrazku ważne jest to, abyś na poziomie emocjonalnym dawał ludziom odczuć, że trafili do miejsca, jakie im jest potrzebne, a na poziomie racjonalnym, żeby zrozumieli, że mają faktyczne podstawy, aby zaufać Tobie jako firmie i Twoim produktom.
Co istotne: z prowadzenia biznesu powinno czerpać się satysfakcję. Przecież nie robimy tego za karę. To jest nasz wybór, więc powinno to nam dostarczać zwykłej radości. Na pewno wyniki finansowe się do tego przyczyniają. Jednak poczucie, że sprawiamy także innym przyjemność: swoją ofertą, podejściem do biznesu, miejscem, do którego nasi Klienci chcą wracać – jest w tym momencie równie ważne! To da poczucie, że Twoja praca ma sens dla Ciebie, ale także dla innych. 
Przejdźmy zatem do sedna. W czym może pomóc marketing w kwiaciarni?
  • w analizie podmiotów i produktów na rynku, które potencjalny klient może wybrać zamiast Twojej oferty, czyli konkurencję,
  • w poznaniu osób, które kupują lub mogą kupować Twoje produkty, czyli klientów,
  • w przygotowaniu optymalnego produktu, czyli kwiaciarni marzeń,
  • w zoptymalizowaniu sprzedaży,
  • w poznaniu mocnych stron i możliwości, jakie daje rynek, czyli jak przeprowadzić analizę SWOT,
  • w skonstruowaniu promocji, aby klienci na zawsze polubili naszą kwiaciarnię.
Wszystkie wyżej wymienione zagadnienia to najprostsze zestawienie głównych elementów marketingowych. Marketing poprzez odpowiednią analizę rynku i dopracowanie zarówno oferty, jak i jej szeroko pojętego „opakowania” – może być kluczem do rynkowego sukcesu.
Zobacz więcej tutaj: https://kreatywnybutikone.pl/produkt/kwiaciarnie-pomysly-i-porady-jak-zwiekszyc-sprzedaz-w-swojej-firmie-pelna-wersja-czesc-1-3

W całościowym obrazku ważne jest to, abyś na poziomie emocjonalnym dawał ludziom odczuć, że trafili do miejsca, jakie im jest potrzebne, a na poziomie racjonalnym, żeby zrozumieli, że mają faktyczne podstawy, aby zaufać To

Zostaw odpowiedź

 

facebook