Prosta technika sprzedażowa, która może zwiększyć sprzedaż w kwiaciarni

Starać się unikać zadawania bardzo popularnego pytania „W czym mogę pomóc?”. Dlaczego? 
Z założenia zapytanie „W czym mogę pomóc?” powinno pomagać klientowi w zakupie a sprzedawcy w dokonaniu transakcji. Jednak w rzeczywistości sprawa wygląda zupełnie inaczej. Najprawdopodobniej na 10 takich zapytań otrzymujemy 8 odpowiedzi „Nie, dziękuję” (ewentualnie „Tylko się rozglądam”). I w taki sposób kończy się kontakt sprzedawcy z kupującym. Oczywiście dotyczy to klientów niezdecydowanych, którzy przyszli do kwiaciarni nie do końca wiedząc, jaki produkt chcą nabyć.
Zadając takie pytanie marnujemy potencjalną możliwość na sprzedaż. Klient najczęściej po kilku minutach wychodzi ze sklepu.
W jaki sposób powinno się więc inicjować rozmowę z klientem?
  • Jeśli znasz swojego klienta, to rozpocznij konwersację w stylu:, „Co słychać?”. Chodzi o to, aby wciągnąć klienta do rozmowy i potraktować go bardziej indywidualnie. W zależności jaki był ostatni zakup, zapytaj o odczucia klienta w stosunku do produktu, czy spełnił jego oczekiwania.
  • Po krótkiej wymianie grzeczności przejdź do zaprezentowania konkretnej oferty. Może wyglądać to na przykład tak: „Dzisiaj mamy doniczki w specjalnej ofercie, zechce Pani zobaczyć?” albo „Przyszła Pani w doskonałym momencie, właśnie mamy w promocji kwiaty doniczkowe”. 
  • Jeśli nie znasz klienta, zapytaj: „Czy pierwszy raz odwiedziła Pani naszą kwiaciarnię?” Odpowiedź zapewne będzie brzmiała: „Tak”. Wtedy masz pełne spektrum dalszych możliwości zaoferowania konkretnego asortymentu. Możesz także udzielić odpowiedzi w stylu: „Bardzo się cieszę, że odwiedziła nas Pani. Nowym klientom proponujemy specjalny program”. Zaproponuj jakiś drobny upominek, a za drugą wizytę upust na konkretny produkt lub usługę.  
Chodzi o to, żeby ściągnąć klienta ponownie do Twojej kwiaciarni. Buduj relacje, niech klient poczuje się wyróżniony. Niech będzie przekonany, że trafił w dobre miejsce. I niech wraca do Ciebie jak najczęściej.
Mała zmiana w zachowaniu, a robi różnicę. Przekonaj się sam i sprawdź jak ta zmiana wpłynie na wzrost sprzedaży!

Małgorzata Dziubała i Aleksandra Lechwar-Szwarc, założycielki firmy Kreatywny Butik ONE www.kreatywnybutikone.pl, która dostarcza pomysły na rozwój biznesom małym i dużym. W e-booku „Pomysł na biznes. Jak zwiększyć sprzedaż w swojej firmie? KWIACIARNIE” znajduje się dużo więcej praktycznych porad i inspiracji na prowadzenie własnej kwiaciarni. Firma prowadzi także szkolenia i konsultacje. Zobacz więcej tutaj: https://kreatywnybutikone.pl/produkt/pomysl-na-biznes-jak-zwiekszyc-sprzedaz-w-swojej-firmie-kwiaciarnie

Jaka jest prosta technika sprzedażowa, która może zwiększyć sprzedaż w kwiaciarni?

  Trendy w kwiaciarni. Poznaj 6 sposobów, aby kwiaciarnia była bardziej EKO

Zostaw odpowiedź

 

facebook