Kwiaciarnia jak z bajki

Jedyna w swoim rodzaju
Co powoduje, że wnętrze kwiaciarni jest zachęcające dla przechodzących obok potencjalnych klientów? Co powoduje, że interesują się tą wystawą, a nie inną? Odpowiedzi na te pytania można udzielić dwojako: niekiedy w takich przypadkach decyduje odrobina szczęścia, odruch, który przekona potencjalnego klienta do zrobienia zakupów w danym miejscu. Drugą możliwą odpowiedzią jest to, że Twoja kwiaciarnia prezentuje się wyjątkowo i nawet jeśli przechodząc nie mam planu ani okazji do zakupu kwiatów to wejdę chociażby z ciekawości. Patrzę na takie kwiaciarnie z niekrytym zachwytem i zawsze staram się tam zajrzeć. Jako zwykły obserwator rzeczywistości doceniam wszelkie piękne rzeczy, które pozwalają nam się na chwilę oderwać od codzienności i przenieść w ten magiczny świat kolorów, zapachów i wszystkiego co związane z pięknymi kwiatami. Ilość takich kwiaciarni stale się zwiększa, ponieważ właściciele mają świadomość, że swoje umiejętności będą mogli pokazać dopiero wówczas, gdy zachęcą potencjalnego klienta do wejścia do środka kwiaciarni. Coraz popularniejsze staje się urządzanie kwiaciarni  w jednym, określonym stylu – pomysłom nie ma końca i tu duży plus dla wszystkich, którzy swoją kreatywnością wychodzą poza bukiety i inne kwiatowe kompozycje.
Zdecyduj i działaj
Nie musisz zmieniać wszystkiego od razu, robić wielkiego remontu i przeprowadzać rewolucji. Wystarczy, że zaczniesz od szczegółów, małych rzeczy, które przyciągną uwagę potencjalnego klienta. Możesz popracować nad wystawą, powiesić małą tablicę szkolną i każdego dnia zmieniać napis: jednego dnia może być to informacja, kto w danym dniu ma imieniny, innego coś humorystycznego, bądź zwracającego uwagę: „Kwiat dla kogoś kogo kochasz!” lub „Nie zapomniałeś o rocznicy?” – to małe rzeczy, które zwracają uwagę przechodnia i nawet jeśli jednego dnia czytając napis jedynie uśmiechnie się do siebie, to następnym razem, kiedy będzie kupował kwiaty istnieje duże prawdopodobieństwo, że przyjdzie właśnie do Ciebie, bo zapamięta ten napis i unikalny klimat kwiaciarni. Możesz używać innych wazonów, pojemników do przechowywania kwiatów – ozdobnych, takich, które nadadzą kwiaciarni charakteru. Możesz próbować na różne sposoby, nie uciekając się do remontu, zamknięcia kwiaciarni i kilkutygodniowej przerwy.
Śmiało zacznij od małych dodatków, które są znacznie tańsze, a mogą powodować duże zmiany w wyglądzie przestrzeni i odbiorze miejsca przez klientów.
Czerp inspirację z otoczenia
Ważne, byś wiedział, że inspiracji możesz szukać właściwie wszędzie: nie tylko w kwiatach i konkurencyjnych kwiaciarniach. Idąc do ulubionej kawiarni czy restauracji zastanów się dlaczego lubisz tam przebywać i co sprawia, że czujesz się komfortowo. Jeśli wpływ na to ma również wnętrze tego miejsca, zwróć uwagę na to, co je buduje, co ma wpływ na panującą tam atmosferę. Twoi klienci lubią czuć się komfortowo robiąc zakupy, to najczęściej przekonuje ich do powrotu do danego miejsca. Nie lubimy miejsc, w których traktowani jesteśmy jako zło konieczne, które od czasu do czasu pojawia się i znika.
Każdą znalezioną inspirację możesz zapisywać, a później z notatek tworzyć plan działania na najbliższe miesiące i zmiany, które chciałbyś wprowadzić u siebie. Nie oznacza to kopiowania rozwiązań, które Cię zaskoczyły albo uprzyjemniły pobyt w danym miejscu, ale przenoszenie ich w  odpowiedniej formie do Twojej przestrzeni, która wiele może zyskać na małych i większych zmianach, a także oryginalnych pomysłach. Prawda, że to działa?
Tekst : Sandra Więckowska
Zdjęcia: Pinterest

Twoja kwiaciarnia jest Twoją wizytówką – im szybciej zaczniesz to dostrzegać, tym lepiej nie tylko dla Ciebie i Twoich klientów, którzy doceniając kreatywność i pomysłowość z zainteresowaniem odwiedzą kwiaciarni

  Z miłości do florystyki

Zostaw odpowiedź

 

facebook