Jak promować produkty kwiaciarni?

Każdy produkt niesie ze sobą konkretne korzyści dla klienta. Jeśli sprzedawca dobrze zareklamuje powody, dla których potencjalny klient powinien zdecydować się na zakup produktu, to szansa na zamknięcie procesu sprzedaży wzrasta. 
Odniesienie się do emocji jest bardzo istotną techniką sprzedażową. Dlatego sprzedawca powinien dobrze poznać potrzeby konsumentów i dopiero wtedy dobrać do nich odpowiedni produkt ORAZ odpowiedni komunikat korzyści, jaki on daje.
Dobrym przykładem reklamy są produkty marki Tymbark. Właściwie nie ma tam mowy o cechach samego produktu. Przekaz opiera się na pokazaniu radości, z jaką wiązać się może ich spożycie. To bardziej sprzedaż obietnicy niż napoju. Podobnie jest z reklamą np. antyperspirantów, czyli dezodorantów zapobiegających poceniu się. W tym przypadku także często jest mowa o tym, że używając danego produktu można czuć się pewnie, czyli nikt nie zobaczy plam na koszuli i nie pomyśli, że ktoś się denerwuje jakąś sytuacją. Tu również „sprzedawane” jest głównie dobre samopoczucie.
A jak można ten sposób komunikacji korzyści przenieść na grunt kwiaciarni? 
  • zamiast kwiatów – sprzedawaj możliwość składania życzeń przy ich pomocy;
  • zamiast kwiatów w doniczkach – oferuj nowy, lepszy wygląd mieszkania; 
  • zamiast kwiatów balkonowych – sprzedawaj wypoczynek  w pięknym otoczeniu. 
Oczywiście, sztuką jest dobrze określić te korzyści, które są atrakcyjne dla klienta w danym momencie, a potem jeszcze większą – przekazać je w taki sposób, aby klient kupił oferowany produkt. Wtedy już liczy się jakość obsługi i forma reklamy.

Małgorzata Dziubała i Aleksandra Lechwar-Szwarc, założycielki firmy Kreatywny Butik ONE www.kreatywnybutikone.pl, która dostarcza pomysły na rozwój biznesom małym i dużym. W e-booku „Pomysł na biznes. Jak zwiększyć sprzedaż w swojej firmie? KWIACIARNIE” znajduje się dużo więcej praktycznych porad i inspiracji na prowadzenie własnej kwiaciarni. Firma prowadzi także szkolenia i konsultacje. Zobacz więcej tutaj: https://kreatywnybutikone.pl/produkt/pomysl-na-biznes-jak-zwiekszyc-sprzedaz-w-swojej-firmie-kwiaciarnie

Jak promować produkty w kwiaciarni? To proste. Nie sprzedawaj produktów, sprzedawaj korzyści.

Zostaw odpowiedź

 

facebook