Jak postępować z klientem

Promocja to nie wszystko
Koszt obsłużenia nowego klienta jest znacznie niższy niż pozyskanie nowego, dlatego też wielu florystów inwestuje w rozwiązania promocyjne mające na celu zachęcenie klientów do wierności marce. Przekonanie ludzi do korzystania z usług jednego miejsca nie jest problemem pod warunkiem, że używasz odpowiednich argumentów. Jednym z nich może być wysoka jakość usług i czas ich wykonywania. Nie od dziś wiadomo, że dobrze wykonana usługa i zadowolenie klienta jest jednym z czynników warunkujących powrót do danego miejsca. Dlaczego miałbyś wracać do restauracji, w której podane dania były na niskim poziomie? Możesz wrócić tam raz sprawdzić czy coś się zmieniło, ale jeśli znów wyjdziesz niezadowolony już tam nie wrócisz.
Wspominam o tym, ponieważ floryści często zapominają, że każda okazja, na którą kupujemy kwiaty jest dla nas wyjątkowa. Chociażby były to zwykłe urodziny czy imieniny nam zależy na tym, by nasz solenizant na widok bukietu szeroko się do nas uśmiechnął, wszak to nasz prezent. Nie należy zakładać z góry, że jeśli klient przyszedł raz z pewnością wróci. Jeśli bukiet, który otrzymał nie spełnił jego oczekiwań może uznać, że kwiaty są zbyt ryzykownym prezentem i wybrać coś pewniejszego, np. czekoladki lub bardziej spersonalizowany prezent.
Programy lojalnościowe
Myślą przewodnią tych programów jest zwiększenie zysków firmy i zachęcenie klientów do częstszego robienia zakupów w Twojej firmie, w tym przypadku kwiaciarni. Przygotowując programy lojalnościowe właściciele najczęściej nie myślą o jednej rzeczy – kwiaty to obecnie towar luksusowy i prawdopodobnie żaden z klientów nie zagląda tam codziennie. Czy taki program działa? To zależy. W tym przypadku działanie może nie być wymierne do oczekiwań, ponieważ mimo sympatii i zaufania dla Twojej marki kupujący nie zacznie kupować więcej, by zyskać punkty wymieniane na nagrodę. Owszem, poleci Twoją kwiaciarnię znajomym i najbliższym, będzie bronił w razie potrzeby w dyskusjach, ale nie wykupi całego asortymentu dla niewielkiej nagrody za punkty. Sprzedaż to dialog, konwersacja, wymiana – im bardziej o to dbasz, tym większą możesz mieć pewność, że nie będziesz potrzebował programów lojalnościowych, by przyciągnąć nowych klientów i zatrzymać obecnych. W tym przypadku podstawowym pytaniem, które musi zadać sobie osoba prowadząca kwiaciarnię to: „czy program na pewno gwarantuje mi lojalnych fanów? Czy kiedy program się skończy nadal będą lojalni wobec mojej kwiaciarni?”. Po udzieleniu sobie odpowiedzi należy zastanowić się, czy transakcje są ważniejsze niż realny, prawdziwy kontakt z klientem, który może zapewniać kontakty na długie lata. Sam wiesz, czego Twoja kwiaciarnia potrzebuje najbardziej.
Dbaj o swojego klienta
Spraw, by każdy kto przychodzi do Twojej kwiaciarni czuł się komfortowo, nie jak kolejna osoba, obsługiwana taśmowo. To z pewnością pomoże budować relacje, które sprawdzą się w przyszłości.
Tekst : Sandra Więckowska
Zdjęcia: Pinterest

Organizujesz kolejne promocje, zniżki, okazje, regularnie urozmaicasz ofertę, ale wciąż brakuje Ci klientów?

Zostaw odpowiedź

 

facebook