Wyglądałby co najmniej ciekawie, to pewne. Ale kto by chciał go kupić? Co właściwie miałoby skłonić klientów do jego nabycia? Elegancki design? Niezawodna jakość? Niskie koszty eksploatacji? Żadna z tych cech nie byłaby spełniona w 100%. Ciągle coś by nie pasowało do całości …
Ludzie mogą go oglądać, sprawdzać, dotykać, uśmiechną się pod nosem, może zdziwią i pójdą dalej. Dlaczego? Ponieważ nie będą w ogóle rozumieć ani czuć, czym jest ten produkt i w jaki sposób może im się przydać.
A teraz pomyśl o samochodzie typu Volvo. Nawet, jeśli jesteś motoryzacyjnym abnegatem, to najprawdopodobniej skojarzysz: nowoczesną linię karoserii, odpowiednio mocny silnik, dopracowane detale wyposażenia, kilka praktycznych gadżetów i gwarancję wysokiej jakości oraz BEZPIECZEŃSTWA! Wszystko gra. Poszczególne elementy do siebie pasują. Jeden naturalnie wynika z drugiego. Widzisz nowy model i rozumiesz, że to jest dobra marka. Czujesz, że możesz jej zaufać, bo wszystko harmonijnie jest poukładane i to Cię przekonuje do całości. Wierzysz, że Volvo mówi o sobie wiarygodną historię.
I taką zrozumiałą, czytelną historię, która przemawia do Twoich klientów, ma przekazywać Twoja kwiaciarnia!
Chodzi o to, aby wszystkie elementy wynikały bezpośrednio jeden z drugiego i składały się w jedną całość, która spełnia wszelkie warunki, aby odnieść sukces rynkowy. Te elementy razem mają tworzyć jeden spójny przekaz, który dociera do Twoich klientów. I ten przekaz musi być dla nich atrakcyjny!
W całościowym obrazku Twojej firmy ważne jest to, abyś na poziomie emocjonalnym dawał ludziom odczuć, że trafili do miejsca, jakie im jest potrzebne, a na poziomie racjonalnym, żeby zrozumieli, że mają faktyczne podstawy, aby zaufać Tobie jako firmie i usługom, jakie świadczysz.
Na co należy więc zwrócić uwagę?
Nazwa kwiaciarni, wystrój wnętrza, wizytówki, ulotki, firmowe stroje, drobne upominki dla klientów – właściwie wszystkie elementy, które składają się na Twoją firmę powinny być spójne i konsekwentne. W taki sposób budujesz wizerunek, który pamiętać będzie Twój klient. Łatwiej będzie dotrzeć do niego za pomocą kilku spójnych elementów, które mówią to samo.
Konsekwentnie zbudowana osobowość pozwoli także wyróżnić się na tle konkurencji. Jeśli dodasz oryginalne elementy wystroju, ale także będziesz proponować ciekawy asortyment, którego klient nie spotyka w innych kwiaciarni, zyskasz lojalnych klientów
Małgorzata Dziubała i Aleksandra Lechwar-Szwarc, założycielki firmy Kreatywny Butik ONE www.kreatywnybutikone.pl, która dostarcza pomysły na rozwój biznesom małym i dużym. W e-booku „Pomysł na biznes. Jak zwiększyć sprzedaż w swojej firmie? KWIACIARNIE” znajduje się dużo więcej praktycznych porad i inspiracji na prowadzenie własnej kwiaciarni. Firma prowadzi także szkolenia i konsultacje. Zobacz więcej tutaj: https://kreatywnybutikone.pl/produkt/pomysl-na-biznes-jak-zwiekszyc-sprzedaz-w-swojej-firmie-kwiaciarnie
Czy wyobrażasz sobie samochód, w którym siedzenie dla kierowcy jest wzięte z Porsche, fotele dla pasażerów z Fiata 500, karoseria z BMW, a silnik z 10-letniego Smarta?
Zostaw odpowiedź