Cechy dobrego florysty

 Jakie cechy mogą mieć wpływ na to, czy osiągniesz sukces?
Zadania w codziennej pracy florysty nie są proste, jednak posiadanie pewnych cech może znacznie ułatwiać wykonywanie obowiązków i obsługę klientów na najwyższym poziomie. Jakie? Niektóre z nich są banalne, ale na inne powinieneś zwrócić uwagę.
Pierwszą i podstawową cechą jest kreatywność, która pozwala na układanie niecodziennych, wyjątkowych kompozycji, które będą zachwycały i zaskakiwały klientów kwiaciarni za każdym razem. Wyobraźnia florysty to wyjątkowy dar, którym cieszyć się mogą tylko najlepsi. Twoja pomysłowość ma wpływ na to, jak postrzegają Twój biznes klienci.
Chęć nieustannego rozwijania umiejętności i wiedzy – od Twojego otwartego umysłu w dużej mierze zależy to, czy osiągniesz sukces. Jeśli stawiasz przed sobą kolejne cele i uczysz się na bieżąco uzupełniając braki bądź poszerzając horyzonty masz duże szanse zaimponować swoim klientom. Wiedząc o kwiatach więcej niż po podstawowym kursie florystyki możesz usatysfakcjonować klientów nie tylko piękną kompozycją, ale także wiedzą i rozmową, w której zaprezentujesz się jako profesjonalista. Im więcej wiesz, tym lepiej dla Ciebie i Twojej kwiaciarni.
Kolejną ważną cechą jest dobra organizacja pracy – floryści wiedzą najlepiej, że organizacja to podstawa pracy. Jak inaczej można byłoby pogodzić 2 lub 3 zlecenia jednego dnia, przygotować piękne bukiety i wiązanki dla klientów, a przy okazji zadbać jeszcze o czystość wnętrza kwiaciarni i odpowiednie warunki dla kwiatów? Jest to cecha, która dla artysty nie jest może szczególnie charakterystyczna, ale w tym przypadku niezbędna do utrzymania porządku i przekonania klientów, że mimo wielu zleceń wszystko jest w jak najlepszym porządku, a nasze miejsce pracy nie jest pogrążone w chaosie.
Staranność – każdy bukiet to małe dzieło sztuki, dlatego tak ważne jest dbanie o najdrobniejsze szczegóły każdej kompozycji. Im bardziej się starasz, tym lepszy jest efekt Twojej pracy. Każda okazja i każdy bukiet ma duże znaczenie dla Twojego klienta, który obdarza zaufaniem kwiaciarnię – prawdopodobnie wybrał ją nie bez powodu. A nawet jeśli trafił tam przypadkowo to miło gdyby wrócił zadowolony poprzednim zakupem.

Kilka przedstawionych powyżej cech może pomóc w nawiązywaniu relacji i prowadzeniu kwiaciarni. Jeśli pokażesz się swoim klientom jako osoba zaangażowana, dobrze zorganizowana i kreatywna możesz mieć pewność, że będą pod wrażeniem tego z jaką sprawnością działasz. Każda z tych cech może spowodować, że praca nie tylko będzie łatwiejsza, ale także efektywniejsza.
Autor: Sandra Więckowska
Źródło zdjęć: Pinterest

Jaki powinien być florysta, który zachęci swoich klientów do dłuższej współpracy i budowania relacji?

Zostaw odpowiedź

 

facebook