Tej jesieni styliści, designerzy i floryści chętnie sięgają po motywy ludowe oraz wykorzystują elementy kojarzące się z sielskim życiem na wsi, silnie związanym z naturalnym rytmem przyrody.
W jesiennej tendencji określonej mianem „Na ludowo” (ang. Folk Design) nadrzędną rolę odgrywają proste przedmioty, symbolizujące naturalność i świeżość.
Kompozycje kwiatowe przywołują wspomnienie obrazów sielskiej łąki. Obecne są tu źdźbła trawy, zioła, różne zboża i owoce. Podpatrując naturę, floryści nadają bukietom różnorodne, wręcz unikatowe formy. Polne bukiety prezentowane są
w prostych, masywnych wazonach, mających na celu wprowadzenie elementu zaskoczenia.
fot. Biuro Kwiatowe Holandia
Wśród jesiennych kwiatów, ze względu na swój elegancki, rustykalny wygląd, króluje lilia. Piękno jej kwiatu i oszałamiający zapach wprowadzają tajemniczą aurę i przywodzą na pamięć zapach łąk i czasów, do których wszyscy chętnie powracamy myślami.
W palecie kolorów dominują żywe odmiany typowo jesiennych kolorów, przeplecione bielą, niebieskim i granatem oraz szarością i czernią.
Jak w każdym sezonie, obowiązują trzy style: nowoczesny, nastrojowy i klasyczny.
|
Zapraszamy do galerii…
Styl nastrojowy
|
fot.Biuro Kwiatowe Holandia
Zapraszamy do galerii…
Styl nowoczesny
|
fot.Biuro Kwiatowe Holandia
Zapraszamy do galerii…
Słowa kluczowe dla stylu nowoczesnego to: prawdziwy, oryginalny, wytrzymały i mocny. Kompozycje utrzymane w tym stylu są wyraziste, monochromatyczne i rytmiczne.
Dla miłośników dobrego nastroju, floryści proponują wesołe bukiety i kompozycje, ułożone z kolorowych, różnorodnych kwiatów.
Dla osób ceniących styl klasyczny proponowane są tradycyjne, eleganckie bukiety w dużych formach. Słowa które oddają ich charakter to: nostalgia, wiekowość oraz rustykalna elegancja.
Wśród kwiatów proponowanych na jesień 2008 dominują: Lilia (Lilium), Aster chiński – zwany też letnim – (Callistephus), Aster (Aster), Krokosz (Carthamus), Mieczyk (Gladiolus) i Driakiew (Scabiosa). przeczytaj artykuł..
i eksporterów holenderskich kwiatów ciętych i roślin doniczkowych. Zajmuje się marketingiem oraz promocją, propaguje wiedzę o rozmaitych gatunkach i odmianach. Wyznacza trendy w kwiatach. Jest organizacją typu non profit, całkowicie utrzymującą się ze składek swoich członków. Organizuje pokazy i warsztaty florystyczne.
Zostaw odpowiedź