Forum

Zaloguj się, aby móc komentować, dodawać wpisy i zakładać tematy.

Facebook jako narzędzie do promowania kwitnącego biznesu

Zakładam nowy temat bo wyniknął w trakcie dysputy ogólnej o promowaniu kwiaciarni i pracowni.
Ponieważ nadal działa nie ma moderatora to zwyczajnie napiszmy tu jeszcze raz co nam chodzi po głowie w temacie.

Dla mnie FB jest nowym zjawiskiem i czasem różne na nim operacje przyprawiają o niezłego wnerwa ale na szczęście w sieci siedzą rożne dobre duszki i można wyszukać rozwiązanie pewnych kwestii na blogach dotyczących socjal mediów.
Wstawiam linki może to komuś ułatwi spojrzenie na ten kanał życzliwszym okiem 😀
1. Jak rozpocząć samodzielnie promocję na Facebooku?
http://blog.sem.krakow.pl/marketing-w-internecie/pytania-i-odpowiedzi-facebook/jak-rozpoczac-samodzielnie-promocje-na-facebooku/
2. 15 kroków do skutecznej strony firmowej na Facebooku
http://www.siteimpulse.com/blog/15-krokow-do-skutecznej-strony-firmowej-na-facebooku/

Czytanie zajmuje chwilkę a czasem oczywiste sprawy staja się bardziej oczywiste 😉

Dziękuję Iguana.

Drogie Panie i Panowie. Przyjmujemy z pokorą komentarze, aby było bardziej konkretnie:) Naprawdę nie mamy ani złych, ani ukrytych intencji. Naszym celem jest wyłącznie zainspirowanie Was.

Temat FB jest bardzo szeroki, więc może łatwiej wszystkim będzie jak komentować będziemy pytania. Nie na wszystkie pewnie będziemy znały odpowiedź, ale spróbujemy coś podpowiedzieć.

No to OK
Pytania moje na dziś:
1/ Jak to zrobić żeby fanami naszego fanpaga na facebook byli nasi klienci (powiedzmy w 90%) zakładając że jesteśmy niestacjonarni? Zakładam ze taka sytuacja pozwala bardziej skutecznie wykorzystać facebooka jako narzędzie.
2/ Jakie inne socjalmedia warto wykorzystać dziś a jakie puki co można sobie darować bo nie mają żadnego znaczenia dla naszego celu głównego czyli masakrycznej ilości zleceń :mrgreen: ?

cdn. :drink:

Będąc niestacjonarnym, mając pracownię np, warto każdemu klientowi przypomnieć, delikatnie z szerokim uśmiechem zasugerować, wręczając mu wizytówkę, żeby zajrzał na nasz firmowy profil, polubił go, polecił innym, będzie nam też miło jeśli skomentuje tam nasze usługi. Warto przegladać firmowe profile z naszych okolic, różnych firm, zrzeszeń, itp, kogoś lajkując pokazujemy, że istniejemy, nie zawsze ,ale niektórzy odwdzięczają się tym samym. Na pewno, jeśli chcemy być fejsbukowi, musimy poświęcić temu trochę czasu, najsmutniej wyglądają profile, z pięcioma zdjęciami na krzyż sprzed dwóch lat. Aktualizacja, aktualizacja jeszcze raz 😆

@Iguana napisał/a:

No to OK
Pytania moje na dziś:
1/ Jak to zrobić żeby fanami naszego fanpaga na facebook byli nasi klienci (powiedzmy w 90%) zakładając że jesteśmy niestacjonarni? Zakładam ze taka sytuacja pozwala bardziej skutecznie wykorzystać facebooka jako narzędzie.
cdn. :drink:

Ad. pyt.1/
Najważniejszą rzeczą w przypadku mowy o fanach jest świadomość tego, że nie wystarczy tych fanów pozyskać: ani pod kątem ilości ani pod kątem jakości, czyli tak, jak tutaj jest mowa - nie wystarczy, żeby fani byli naszymi klientami.
Algorytm FB działa tak, że nasze posty trafiają bezpośrednio do niewielkiej liczby naszych fanów i głównie są to Ci, którzy i tak są aktywni: lajkują, piszą komentarze, udostępniają dalej. Często ilość fanów ma znaczenie tylko wizerunkowe, tj. popularne jest postrzeganie w stylu: "ma dużo lajków - to znaczy, że strona - i jej właściciel - są warci zainteresowania.." Podczas gdy mogło się zdarzyć, że ta ilość fanów została "kupiona" i nie świadczy o jakości strony.

Dlatego tak ważna jest treść, którą umieszczamy na swojej stronie: ciekawa, zgodna z tym, w czym chcemy budować naszą specjalizację. Ta treść - przekazywana dalej będzie nam budować dobry zasięg. A gdy fani będą ją czytać i będą aktywni, to będą częściej nasze posty "dostawać", więc będą o nas na bieżąco czytać i chętniej kupować.

Aby najwięcej skorzystać na FB, to najlepiej promować i stronę i posty. Jeśli faktycznie mamy mało fanów i na nich nam zależy, to można korzystać także z narzędzia, gdzie płacimy tylko za zdobycie fana.

Zachęcamy do kontaktu z profesjonalistami z tej dziedziny, np. http://socjomania.pl/jak-zdobywac-fanow-na-facebooku-poznaj-dobre-i-zle-praktyki/ .

@Iguana napisał/a:

No to OK
Pytania moje na dziś:

2/ Jakie inne socjalmedia warto wykorzystać dziś a jakie puki co można sobie darować bo nie mają żadnego znaczenia dla naszego celu głównego czyli masakrycznej ilości zleceń :mrgreen: ?

cdn. :drink:

Na pewno warto skupić sie także na You Tube, gdzie najlepiej pokazywać nagrania tworzenia swoich kompozycji kwiatowych. To drugie po FB medium, które także w Polsce ma coraz więcej użytkowników i coraz więcej wyświetleń.

Ważne jest też udzielanie się na różnego rodzaju forach oraz monitoring i analiza treści. To drugie to usługi, które się kupuje, ale które pozwalają reagować i podsuwać swoje usługi tym , którzy ich akurat potrzebują.

W Polsce można sobie darować na razie Twittera. A po więcej szczegółów i przykładów sięgajcie także tu:http://socialpress.pl/kategoria/w-praktyce/.

mnie nie do końca przekonuje YouTube , pokazywanie jak się to robi po kolei ...........

@oliwia napisał/a:

mnie nie do końca przekonuje YouTube , pokazywanie jak się to robi po kolei ...........

Oliwia - Twoje odczucia są dość powszechne. Ludzie trochę się boją nagrywania, występowania. Albo tego zwyczajnie nie lubią.
Fakt jest jednak taki, że ludzie coraz chętniej OGLĄDAJĄ informacje, których potrzebują. Zwłaszcza, jeśli dodatkowo coś jest ładnie podane i wyróżnia się na tle innych.

Generalnie trend jest taki, że przekaz obrazem jest prostszy w odbiorze niż słowo pisane. Jeśli będziesz miała fajnie zrobioną swoją własną prezentację jako florystki, z pokazaniem Twojego zaangażowania i umiejętności - to możesz być bardziej przekonywująca niż opis konkurencyjnej kwiaciarni. Liczy się pomysł na taką autoprezentację i jej rozprzestrzenianie. To może być filmik, który masz nie tylko na YT, ale i na swojej stronie www i na FB.

Nie chodzi o instruktaż układania bukietu. Chodzi o pokazanie, że robisz np. niezwykłe kompozycje z kwiatów X, umiesz dobrać kwiaty do życzeń klienta albo tylko u Ciebie można zamówić kompozycje kwiatowo-owocowe. Dodatkowo widz musi widzieć Twój profesjonalizm i pasję. Wtedy Ty możesz łatwiej zrobić z niego klienta w swojej kwiaciarni.

https://www.youtube.com/watch?v=bOyrnGXDGic bardzo amatorsko zrobiony ale chyba działa skoro 3000 odsłon już ma

https://www.youtube.com/watch?v=-nE_bpc1DP4 ten bardziej profesjonalnie zrobiony... wiadomo amerykancki :smileyflower:

https://www.youtube.com/watch?v=5nPeZhRHohs dramatyzm w akcji :mrgreen:

Tak czy inaczej faktem jest że ludzie lubią "obrazki" a jak jeszcze ruchome to już :heartspink: na filmie tez chyba często można lepiej pokazać dekoracje w przestrzeni tak żeby robiła większe wrażenie na oglądającym.

Odeszliśmy prze zemnie od tematu... idę zakładać osobny bo coś kojarzę ze nasze koleżanki na YouTube się pojawiają.

facebook