Forum

Zaloguj się, aby móc komentować, dodawać wpisy i zakładać tematy.

Czy utrzymujecie kontakt z klientem/programy lojalnościowe?

Mam do was pytanie. Mam kwiaciarnię i mam do was pytanie - czy w naszym biznesie warto jest tworzyć programy lojalnościowe? Czy wy organizujecie takie rzeczy?

Hej,

W kwiaciarnii mojej żony, rok temu wprowadziliśmy karty stałego klienta upoważniające do 10% rabatu. Szczerze powiedziawszy - rozdaliśmy ich około 200 szt. Korzysta z nich max 10-15 osób, więc uważam to za narzędzie nieskuteczne.

Pozdrawiam.

uważam podobnie. Swego czasu wprowadziliśmy u siebie tzw. wtorek emeryta, gdzie każdy rencista i emeryt mógł kupić określony towar taniej - kwiaty 10 %, przemysłówka 5 % umarło śmiercią naturalną. Praktycznie bez efektów są wyprzedaże i duże obniżki cenowe gdy chcę się pozbyć jakiegoś towaru. Jeśli ktoś wymyśli skuteczny sposób na przywiązanie klienta do małego sklepiku uznam go cudotwórcą.

W przypadku kwiaciarni raczej program lojalnościowy nie będzie efektywnym rozwiązaniem. Głównie wynika to z faktu, że bardzo wiele osób to klienci przypadkowi, którzy akurat potrzebują kwiaty, są w pobliżu, więc kupują. Pula stałych klientów "lokalnych" jest z reguły stała i jeśli w danym miejscu kupują, to będą i tak to robić. Może przy sieciówkach trochę inaczej to wygląda, ale tradycyjna kwiaciarnia raczej na takich innowacjach wiele nie zyska.

facebook